den 8 Oktober 2012

Måndagförmiddag och klurar på ett proposal för ett projekt som ska lämnas in på torsdag.
 
Full fart denna vecka. Körlektioner, teoriprov, inlämning på torsdag, presentation på fredag och lite jobb imellan.
 
Har kört precis under 15 timmar nu förresten. Ska köpa ett till block av 10 timmar. Körläraren var himla schysst och sa att jag kan betala £180 för de kommande 10 timmarna, istället för £190 som jag betalade för de 10 timmarna jag precis kört nu, eftersom "han lär mig mindre och mindre". Tackar för det! Har en 1,5 timmes lektion imornbitti, på torsdag, fredag och på lördag ska vi prova ett mock test. Redan nervös! Mock test är ett prov-test för att se hur långt vi kommit och efter det kan vi bestämma om jag är redo för att boka det riktiga testet eller inte. Håller tummarna för att allt ska gå lika smidigt som det gjort hittills.
Igår blev jag dock irriterad på mig själv eftersom jag gjorde ett par saker fel. Vi kom till en rondell där körläraren fick bromsa bilen eftersom jag hade tänkt köra för tidigt då det kom en bil som jag skulle lämnat företräde till. Så onödigt! Fick även bromsa rätt hårt vid ett rödljus som precis slog om till rött. Även om trafikläraren tyckte att jag skulle bromsat ännu hårdare. Var dock orolig för bilen som låg bakom och ville inte stå på bromsen för hårt. "Han har ju också bromsar!" sa körläraren. Sant. Oh well. Det är så himla mycket lättare att fokusera på två saker som jag gjorde fel under 1,5 timme istället för allt det andra som jag gjorde rätt under samma tid.
Pratade med körläraren efteråt om det och han sa att jag inte behöver oroa mig eftersom jag gör mycket mer rätt än fel, plus att jag inte har några större ovanor som han behöver kommentera på. Förutom att jag tittar för mycket till höger när jag svänger vänster vid en korsning t.ex. Titta vart du ska! Hehe. När jag påminner mig själv blir det bättre dock.
 
Åh, en annan grej. Lite förvirrande tycker jag det är när det står parkerade bilar på sidan av vägen innan trafikljus. Här har man ju inte lysena på på bilarna när det är ljust ute som i Sverige, så ett par gånger har jag trott att bilarna som står parkerade vid sidan av vägen innan trafikljusen är bilar som har stannat vid rött ljus. Och varit på väg att stanna bakom dem, speciellt när vi ska svänga vänster ut ur trafikljusen, hehe. Det är inte alltid det är lätt! Även om jag tycker att jag faktiskt borde kunna precis allt utantill vid det är laget! 15 timmars körning! Då ska väl ändå allt sitta som en smäck och jag borde ha klarat testet för länge sen! Pft! :)
 
Ska springa iväg till skolan strax för ett grupparbete inför fredag. Vi ska spela tv-spel och göra en analys på "usability". Alltså utvärdera hur användarvänliga spelen är. Kunde ju varit värre :)
 
 
Börjar bli höst på riktigt!