Lite måndags-frustration!

Har precis haft en körlektion. Blir så himla irriterad på mig själv dock. Körlektionerna går bra, och idag tränade vi på 'independent driving' vilket ingår i uppkörningen. Man stannar, får instruktioner av körläraren/testpersonen om en viss rutt och sedan ska man följa den. Typ "At the end of the road, turn left, at the second set of traffic lights, turn right, at the roundabout, turn left". Det finns även en version där dem kan säga "follow signs for ...". Detta tränade vi alltså på idag. Den första vi gjorde var att följa instruktioner, vilket gick riktigt bra, trots att jag blev supernervös och lite skakig. Haha! Så löjligt att jag har nerverna under kontroll när jag kör "som vanligt", och så fort vi gör något som känns som ett test så blir jag toknervös. Iallafall. "Follow signs for ..." behöver jag träna mer på. Det var lite läskgt. Att hålla koll på skyltar samtidigt som jag koncentrerar mig på körningen haha. Så fort jag blir det minsta osäker börjar jag ifrågesätta mig själv dock, vilket är jättejobbigt. Sa detta till körläraren som tyckte att jag inte alls behöver ifrågesätta mig själv eftersom jag inte gör några fel på lektionerna, och att jag borde vara mer confident eftersom jag kör bra. Lättare sagt än gjort dock. En självförtoende-boost när det gäller bilkörning skulle sitta fint. Har vekligen börjat gilla att köra bil nu också, vilket underlättar mycket. Måste bara tro på mig själv lite mer. Det är definitivt det som kommer avgöra om jag klarar uppkörningen på första försöket eller inte. Jag vet ju att jag faktiskt kör bra, måste bara komma ihåg det när jag sitter i bilen på testdagen också :)