Bra början på året - not!

Nya året börjar med en jobbig förkylning, inte helt oväntat. I lördagskväll kände jag mig hängig och hade både huvudvärk och ont i nacken/axlarna så M tipsade om att vi hade Ibugel hemma, som är en sån smärtlindrande gel. Smörjde in axlar och nacke, vilket kändes lite bättre, och gick och la mig. Vaknar upp på söndagmorgon och känner att något är fel. Ansiktet har svullnat upp så det ser ut som att jag gått en boxningsmatch i sömnen, där jag inte var vinnaren. Not pretty! Googlade Ibugel och hittar att det ej bör användas om man reagerat på asperin i tablettform. Gah! Sjukt irriterande. Har ju fått allergisk reaktion förut mot smärtstillande som innehåller asperin, men hade inte en tanke på att Ibugel-salva skulle kunna ge samma reaktion. Nu tar jag antihistamin-tabletter som jag hade kvar från förra året när jag och M åkte till sjukhuset efter att jag vaknat upp med lika svullet ansikte. Galet.
 
Hade en körlektion inbokad idag men bokade av den. Känner inte riktigt för att lämna lägenheten i detta skick. Ser dock bättre ut idag, så det går åt rätt håll. Igår kunde jag knappt le för att det var så svullet runt munnen och kinderna. Hah! Sjukt. Har aldrig någonsin fått sådana allergiska reaktioner mot något, men detta är tredje gången jag råkat få i mig asperin-ämnen och ansiktet svullnar upp. Knepigt. Kände mig lugnare denna gång dock. När vi åkte in till sjukhuset förra gången det hände konstaterade dem mest att det var en allergisk reaktion och rekommenderade antihistaminer, och att jag skulle komma tillbaka om det blev värre.
 
Lite jobbigt är det dock eftersom jag blir ganska drowsy och trött av tabletterna, så att försöka få skolarbete gjort går himla segt. Har en inlämning på fredag så måste dock försöka att få klart det.
 
Känner mig som denna figur just nu; vi har typ samma ansiktsform för tillfället. Haha!