Alma.. Palma, Nova?

Så fungerar Sandras hjärna, haha :D
 
S: - Jag får för mig att hon heter kajsa hela tiden.. vad heter hon?
L: - Matilda.. Men hennes brorsa heter Kalle, kanske är därför?
S: - Ja! Kalle och Kajsa!

och

I: - Just det, jag träffade Alma.. (blir avbruten)
S: - Oj! Förresten, Palma! Nova, du ska också dit va?!

Det är ju så självklart ;D

Har varit iväg och kollat på pappas nya hus ikväll. Supermysigt, men mitt på landet typ. Kändes otippat. Förbi Sigtuna en bit. Man såg kor på andra sidan ängen tillochmed!

Pappa ringde igår också och sa att jag skulle messa över mitt kontonummer, så skulle han sätta in pengar åt mig för transportgrejen. Så kan jag betala av det till honom sen. Jag sa tack och att det betydde jättemycke. Men blir såå less på hela grejen. Han ska inte behöva göra så! Jag ska inte behöva betala den där fakturan alls! Frågade mamma om hjälp att ringa och prata med J imorn, jag kan verkligen inte prata med henne nu. Har aldrig varit så arg på något. Tror bara jag skulle krångla till det ännu mer om jag försökte prata med henne nu. Aja, om hon vill hota till sig pengarna så får hon väl göra det, jag skulle inte mått bra efteråt iallafall.

Till något annat :) Var ute på prommis idag, och då tänker man ju på lite allt möjligt. Började tänka på de två resorna som är bokade nu i sommar, och hur mycket dem kostade, utan "fickpengar" inräknade. Och jag blev jättestolt! Jag har verkligen sparat ihop till dem själv, och det har inte tagit så lång tid ändå. 9000 för N.Y biljetterna och 6700 för magaluf. Hårt(?!) ihoparbetade pengar, jag som trodde jag var ett näst intill hopplöst fall när det gälelr pengasparande, men det kanske blir folk av mig me! ;D

Beställde precis lite från Nelly bara för det (haha). Två klänningar och ett par shorts, tanken var iaf att jag ska välja den av klänningarna jag gillar bäst, och skicka tillbaka (uhm..) den andra.
Så här ser den ena ut:

image28

Hoppas den blir bättre än jackan jag beställde förut iaf :P

Dagens "va?": Linus döva katt! :D