vadsarusaru?

Det finns inte mycket som gör mig mer frustrerad än när jag lyssnar (aktivt) men inte förstår.

För att jag skulle få vara ledig imorgon ska jag ha knappat en pärm tills på måndag. Började med alla fakturor, vilka inte var så många så var klar på en stund. Men sen blev det spännande. Mer eller mindre.
Har suttit och haft en entimmes intensivkurs i öh.. bokföring. Oh no? Oh yes.. Jaha, så nu sitter jag här med in- ch utbetalningar. By my self.
"Fortsätt du!" sa chef och lämnade rummet. 
Mina suckar och stora frågande ögon var tydligen inte ett statement nog att jag faktiskt inte riktigt greppade vad hon pratade om. Hur vågar hon lämna mig här efter att ha hört "ööh....", "okeeeeeej", "jaha.. eller vah?", "men vad gör minuset där?" och "nu snurrar det..."?
Efter att ha gissat rätt på vilket konto hon ville att jag skulle svara ansåg hon poletten var på väg ner (yes, "på väg"...lång väg ner enligt mig).
Känns som när jag försökte traggla mig genom matte B. Yikes.
Om jag ska göra mer sånt här energikrävande arbete kommer jag att få föreslå löneökning.

Kanske ska göra det när förvirringen lagt sig dock.


Om 2,5 timme hoppar jag på bussen mot väsby, och vidare mot Uppsala. Nu är det fest med tjejorna tisdag - onsdag.
Kommer hem på torsdag.