16

Sandra-har-jag-någonsin-ägt-en-plånbok-Åström har till sin egen förvåning blivit med plånbok.
Tyckte det kunde vara bra att ha en, nu när det är tänkt att jag ska hålla en ordentlig ordning på kort och annat viktigt.

Funderar bara lite på när man använder en plånbok?
Den är för stor för att få plats i en ficka, typ jackficka.
För att få med mig den måste jag ha en väska med mig.
Plånbok = väska.
När jag går ut får den stanna hemma, för de får inte heller plats i en typ kuvertväska.

Nu känner jag mig begränsad.
Har jag tänkt igenom detta beslut ordentligt? Är jag redo att gå över från min trogna SL-plastficka till en vuxen plånbok?
Tåls att tänka på...

Blev lite fundersam över apotekets webbshop förresten.
Klickade mig in där igår för att beställa lite bra att ha-grejer till resan.
Plockade ner lite grejer i korgen och klick klick till kassan. Så långt en nöjd Sandra.
Men sen blev det spännande, leveranssätt: välj närmsta apotek.
Va?
Om jag ändå måste hämta ut det på ett apotek, varför skulle jag då vilja betala fraktkostnad?
Det blev ingen beställning!