måndagmorgon

Vaken sedan 6:15 men ingen som har ringt in mig för att jobba ännu.
Känns som denna vecka kommer gå lika snabbt som förra. Blir lite så när helgen får en extra dag när även måndagen innebär ledigt.

Sitter och klurar på mitt statement. Skickade ett halvt utkast till M och fick lite feed back som jag jobbar på nu.
Den 20:e är dead line för första utkastet.
Heh.
Jag behöver ju lite tidspress för att något faktiskt ska ske så vi bestämde den 20:e. Sen ska vi kolla igenom det tillsammans när jag åker över den 28:e. Känns bra.
Den riktiga dead line'en för ansökan är den 15:e januari så börjar kännas lite småstressigt.
Måste få ihop ett referensbrev också. En förfrågan kommer ske snarast!

Helgen blev väldigt lugn. Kan bero på att jag har ungefär 17 kr på mitt konto fram till den 23:e.
Spännande!
Tomtan får en stressig jul i år. Oh ja.
Spenderade hela lördagkvällen i telefon med M.
Eller ja. Himla tur att telefonen inte behövs när man har skype. Annars hade väl tele2 kommit och beslagtagit mig i pant tills någon vänlig själ kommit och löst teleräkningar motsvarande 7 timmar samtalstid sverige - england.
Älska skype.
Men seriöst, 7 timmar? Samtalsämnena svajar liksom lite fram och tillbaka. Mellan avrakat "chest hair" till semesterplaner, julklappar, skype-smilysar och nyårsplaner.
Intressant indeed.

Förresten förvånade jag mig själv genom att bli besviken när jag såg att lördagens snö inte låg kvar.
Vinter har ju aldrig varit min cup of tea, men nu är jag så sjukt trött på mörkret att snön är mer än välkommen.
Dessutom äger jag just nu ett par kängor så jag slipper tassa genom vintern i blöta tygskor.
Tummen upp.



Någonstans längs Great Ocean Road, november 2008.