ett förslag

Har ett förslag till SL!

När jag och M bodde i Brisbane och faktiskt hade en hyfsat normal vardag som innehöll jobb, måndagar och matkassar behövde vi även busskort för att ta oss från East Brisbane in till city.
Förutom att jag alltid stod och svor över sena bussar, eller bussar som inte dök upp alls (har inte riktigt med saken att göra, översvämningar hade nog inte överpris-SL kunnat göra så mycket åt heller), men annars så gjorde jag tummen upp åt deras biljettsystem.

Om jag visste att jag endast skulle åka buss och tåg inom zon A, köpte jag ett busskort som gällde för zon A.
Om jag behöver åka från zon B in till zon A för att ta mig till jobbet varje dag, köper jag ett busskort för zon A och B.
Och betalar där efter.
Om jag åkte utanför mitt busskorts zoner betalade jag mellanskillnaden. Ganska logiskt.
Enkelt och bra liksom.

Har lite svårt att förstå varför jag som åker från zon B till A varje dag skulle behöva betala lika mycket som någon som sitter och åker från zon C till A.
Man betalar ju olika mycket när man stämplar på remsan eller köper kuponger, liksom.

Knepigt.

För övrigt så känner jag mig bleeek och går och väntar på en förkylning.
Känns som ett under att jag ite blivit förkyld ännu. Nu känns det väl ändå förjävla dumt att säga någonting eftersom jag ska jobba på dagis nästa vecka. Förbereder mig på att komma hem som en gris mot slutet av veckan.

Men lite sol hade inte skadat:



Typ lite färg på näsan och axlarna och kanske lite sol i håret hade känts bra.
Piggat upp.

Men jorå. Sverige är ju grått och så.. Och jag har ju starka planer på att migrera till England så jag kanske borde kolla upp vad jag lider av. Egentligen.