måndag

Min mobil är förjävla knepig. Då och då blir den helt oanvändbar.
Över natten förvandlas den till ett litet bångstyrigt monster. Just nu terroriserar den mig med att återigen få typ 100 telesvar-meddelanden.
- Miip-miip. "Du har 1 nytt medd. "Ring 222..."

Men nej det har jag inte alls det! Har fått 6 sådana meddelanden på 40 minuter.
Förutom att sms-spamma sig själv så drar mobilfan till med irritationsmoment #2:
skärmen blir helt vit, och helt plötsligt kommer man varken åt meddelanden eller kontakter. Detta är dock inte lika irriterande som att vissa knappar väljer att bli otryckbara.
Wtf?!
Från en dag till en annan kommer den at funka prima igen. Hur dumt är inte det?

Det var jobbigt att höra igår att M kommer och hälsar på. Just nu agerar jag överambitiös planerare. 2 dagar och 3 nätter blir det och när han landar har jag antagligen planerat in allt minut för minut.
Jag vill ju så klart att han ska träffa mamma och pappa och bror. Så en middag hos pappa + familj är ett måste, likaså en middag hos mamma.
Utöver det tänker jag en dag i stan. Typ gamla stan, julmarknaden, promenad i city, en sväng söder och - Titta stadshuset!
På begäran så vill vi ut en av kvällarna och dricka lite öl.

M: "- we should go out one nigh really just to a cheap bar or something"

Förklarade här att "cheap bars" inte riktigt existerar i stockholm, men vi kan gå till ett billig-are ställe.

Uh. Känns som att den helgen kommer att gå alldeles alldeles för fort!

Jag längtar till december. Är trött på november nu. Årets absolut längsta månad!
Jag vill faktiskt bli vallad fram till julafton och klämma i mig lussebullar och pepparkakor på adventarna.

Nu!