onsdag

I helgen blir det Halloween-firande.
Jag vill klä ut mig!
Var över till bror igårkväll för att hämta ett headset till  datorn. Nu funkade inte headset'et i vilket fall.
(Typ inte) 
Men blev lite prat om helgplaner ändå.

Jag vill vara något så originellt som vampyr. Jag har fått för mig att vampyrer är billiga att tillverka. Eller ja, känns ju lite hard core att faktiskt försöka tillverka en vampyr. Lite äckligt.
Men att klä ut sig till en. Behöver egentligen bara vampyrtänder, sen är det väl bara att låta kreativiteten flöda.
Grejen är att jag läste någonstans om huggtänder som går att limma fast på sina egna.
Låter lite bättre än de vanliga man lekte med när man var lite. De som användes med ett tillhörande "sshliiich"-ljud. 
Jag menar, det var väl typ omöjligt att inte dreggla med dem i munnen? Salivproduktionen gick på högvarv av någon anledning - kanske för att det inte gick att stänga munnen ordentligt.

Så, för att få till en lite småsexig (oh!) vampyrlook lät ju dessa helt ok:

 

(bild: buttericks.se)

Det jag inte tänkte på var att de små rackarna kostar hela 282 kr.
Wah!
Passar helt enkelt icke med min arbetssökande- (that's me) budget just nu.

Får sällskap av Sabina till buttericks eller närmsta leksaksbutik imorn för att se om jag kan hitta något billigare alternativ.

Var förresten och hälsade på på en förskola idag. Jättetrevlig personal! Så förhoppningsvis har jag jobb vecka 46 och 48 som det ser ut just nu, om jag inte får tag i något mer innan dess. Tänkte ringa lite fler förskolor och se om jag kanske kan få ihop lite mer tid.

Är för övrigt lite deprimerande att kolla flygpriser inför nyår.
Tillochmed Ryanair ligger på ca 900 kr enkel väg. Blir nästan 2000 spänn för returresan.
Känns sådär.
Känns även som att min önskelista blir kort i år.
Överst på listan: flygbiljetts-bidrag.

Vad mer?
Tycker inte om Spotify!
När jag kom hem från Australien fick jag höra att det numer är jätteförbjudet att ladda ner musik.
What the?
Bror pratade så allvarligt om faran med att ladda ner från DC (med flera hundra tusen i böter som följd!) att jag blev alldeles avskräckt.
Han följde upp med att rekomendera Spotify.
Men neej. Har användt Spotify sen jag kom hem nu och jag tycker inte om det!
Det finns ju ingen musik att söka på?! Alldeles för litet utbud.
Och hur ska jag kunna tänka på ny musik till mp3'n??
Mina öron blöder efter att ha lyssnat på samma 2 Gb musik under 10 månaders resande.
Argh. Det var bättre förr!

(Och, är det verkligen så illa? Någon som fortfarande använder typ DC? Vågar jag?)

Nu - ärenden att avverka!

#1 - - pie:

haha ladda ner iaf, det gör jag. orka bry sig, inte som att man åker fast för de direkt! :D