söndag

Excited - in an aroused state

Översättning: förtjust, ivrig, spänd, upphetsad, hetsig, uppjagad, uppviglad (va?), exciterad.

Letade efter ett bra svenskt ord att översätta 'excited' med. Skulle väl inte direkt påstå att jag hittade ett, även om jag fastnade lite extra för "uppviglad".

Det jag vill komma fram till är att jag aldrig har varit så uppviglad inför en måndag förut.
(HAHA).

Imorn blir det åka av. Kommer släpa min rulleväska (ingen ryggsäck denna gång) efter mig. Hela vägen från Rotebro till Manchester. Oh yes.
Håller på packar just nu. Det kanske märks? Skulle ju vilja citera mig själv:

11:e november 2008:

"1. Ta fram grejerna som ska med + de som eventuellt ska med + de som jag tydligen vill prova för nöjes skull, men som inte ska vara med i packningen över huvud taget.
2. bli distraherad av mobil, dusch, dator osv.
3. återgå till kläderna. Sucka över att dem ligger över hela golvet.
4. inse att kläderna får bli packade imorgon istället
5. börja packa ner prylar i necessären.
6. ta ur alla prylar ur necessären + töm ut sminknecessären över golvet för att fundera över vad som ska vara med i handbaggaget.
7. klappa lilla elefanten som sitter på skrivbordet
8. blogga
9. flytta på kläderna som ligger på sängen
10. skjut upp packningen helt tills imorgon
."

Det spelar alltså ingen som helst roll om jag ska vara borta i 10 månader eller 7 dagar.
Inte okej!

Just det. Vax-projektet. Resultatet blev riktigt bra!
Vaxet hette "Andrea Brazilian Hard Wax". Man värmer det i micron någon minut sen är det klart att börja kladda.
Värm lite i taget dock, av någon anledning smälter vaxet inifrån mitten av burken, så ytskikten blev som ett lock, och under kokade vaxet nästan. Heh. Ops. Röra runt runt sen var det bara att sätta igång.
Tycker det var lite roligt. Man brer på vaxet på ett mindre område, väntar några sekunder, sen är det ett snabbt "ritch" som gäller. Med betoning på "ritch".
Om man av någon anledning försöker skapa ett "riiiiitch" så är det självplågeri man ägnar sig åt och inte vaxning!
Tog lite tid dock, men absolut värt det.



Helgen blev helt okej för övrigt. Tillbringade fredagkvällen med en påse dumle framför tv'n, tills bror ringde.
30 minuter senare hade jag samlat ihop det lilla i spritväg jag hade och promenerade över till Linus och Sabina, och Diana som redan var där. Bra kväll med mjölkdrinkar, äppelkake-vin och skumpa. Och diverse alkoholbaserade-kortspel.

Ska försöka organisera min packning nu (vilket skämt).
Ha en bra vecka!

#1 - - Sabina:

Uppviglad! Haha!



Hoppas du får en kanonvecka! :D