Uni!

Hade en riktigt bra tisdag!
Hela förmiddagen gick åt att plocka ihop det sista till portfolion. Fick till slut bestämma att jag faktiskt var klar vid 14-tiden. Sparade portfolion på en CD och stegade iväg mot universitetet. Hade bestämt mig för att försöka leta upp Roy Chilvers, som var samma man som jag och Matt var och pratade med i oktober. Det är även han som är ansvarig för Design Futures-kursen.
Detta var dock inte det lättaste. Hittade rätt byggnad, men denna var så gott som tom. Vandrade runt, upp och ner för trappor ett tag innan jag hittade någon att fråga. Hade hunnit bli lite nervös vid det här laget också.
När jag väl hittar Chilvers är han lika trevlig som första gången. Det visar sig också att han tar sig tid att kolla igenom min portfolio där och nu, samtidigt som han frågar om jag fått något mail om en intervju ännu, vilket jag inte har. Lilla mötet slutar med att vi har en informal intervju där på plats för att spara mig från att behöva komma tillbaka för detta senare, plus att vi kollar igenom min portfolio.
Summa sumarium: han gillar mina bilder, speciellt mina foton, han tycker jag har ett öga för design, och han tror att denna kurs kommer passa mig utmärkt och ger mig ett "offer" om en plats på kursen på plats.
Lycka!
Svävar på små moln när jag lämnar universitetet.
Lillebror hade även ringt tidigare under dagen vilket bara det var en superstart på tisdagen.
Så, har engelska-prov kvar att klara. Förutom det så ser det ut som det blir design studier för  fröken Åström med start i september. Oh yes!
Några bilder från min portfolio:

Idag blir det jobb från kl 15. Har en match-kväll att se fram emot. Åh. Jippi. Verkligen.