hur tänker dem nu?

Idag röstade tydligen ministrarna(?) igenom att studieavgifterna ska tillåtas att höjas till hela 9000 pund PER ÅR.
Galet och förstår verkligen inte. Hoppas inte jag blir drabbad.
Som svensk är det nog ännu svårare att förstå varför dem skulle vilja höja avgifterna från början. Idag betalar jag 3290 pund (strax över 36 000 kr) per år för min 3-åriga utbildning. Då får jag 12 timmar lärarledda lektioner i veckan.
Hur kan regeringen vilja se en framtid med en lägre utbildad befolkning?
Om jag hade behövt betala 9000 pund per år (100 000 kr!) och veta att jag kommer ta examen med 300 000 kr i skuld hade jag inte ens tänkt tanken på att plugga i England. Inte en chans.
Hur ska landet kunna motivera ungdomarna tillräckligt för att se bortom den skulden liksom?
England har en annorlunda avbetalningsplan än Sverige. But still! Det gör det ändå inte rättvist.
Konstiga prioriteringar i detta landet.
Nu. Sängen!