Flytt?

Har fixat med det sista när det gäller min uni-ansökan idag. Nästan helt klar så börjar bli dax att logga in på UCAS och sedan hålla tummarna.

Berättade jag att jag blev erbjuden ett till jobb förresten?

Hade ju en trial i torsdags också på en italiensk restaurang. Det var jag och en polsk tjej som hade vår trial på samma gång. Dock fanns det i princip ingenting att göra. Rätt folktomt, återigen pga det kalla vädret. Hur som helst, vi blev visade runt i lokalen, hälsade på de andra som jobbade där, blev visade lite rutiner osv. Kunde redan från början känna att den polska tjejen hade mer erfarenhet än mig dock.
Iallafall. Fanns inte så mycket att göra så vi blev inskickade i köket för att baka vår egen pizza. Fick leka bland alla tillbehör och Sandras special blev en halva med köttbullar, skinka, ost, paprika och svamp.
Resten av trialen bestod av att jag åt pizza, vek servietter, kikade på hur kassan fungerade och studerade menyn.
Detta räknades tydligen som ett "good job" så managern Steven upp och erbjöd mig jobbet. Jag berättade att jag precis fått ett jobb i en bar, men var osäker på hur många timmar dem skulle ge mig. Han erbjöd mig iallafall att jobba deltid i restaurangen, eftersom han ändå inte kunde erbjuda mig en heltidstänst, så fortsätter jag att jobba deltid även i baren.

Mötte Matt i stan när han slutade jobba. Han har en intervju i London imornbitti så han tog tåget till London ikväll. Innan det sågs vi för en middag.
Han hade lite dåliga nyheter att berätta dock. Lucinda, tjejen som han delar lägenheten med, vill inte att jag flyttar in hos dem.
Detta blir ju en rätt knepig(!!!) situation som känns skit.
Matt och Lucinda har kännt varandra i flera år. Dem bestämde sig för att dela lägenhet när Matt kom hem från Australien eftersom ingen av dem hade någonstans att bo. Fair enough.
Lucinda tycker det känns awkward att bo med ett par, och vill därför inte att jag flyttar in.
Matt kan inte flytta ut eftersom han betalt för ett 6 månaders kontrakt och har 4 månader kvar.
Blä..
Så. Hur udda är detta? Matt bor tillsammans med en tjej, som inte är jag, när det borde vara jag.
Matt är irriterad över situationen och ångrar att han flyttade in med L, men kan alltså inte göra så mycket åt saken. Jag är mest besviken på L som från början verkade vara en schysst tjej.

Så mitt mission just nu verkar bli att hitta någonstans att bo...
M och jag har iaf pratat och allt är bra mellan oss. Bara situationen som är jobbig..

Imorn ska jag försöka öppna ett bank konto. Kan bli en utmaning.

Puss på er.