key words



3 veckor och lite till kvar tills skolan börjar. Känns trist att se på bloggar och facebook att alla andra redan verkar ha börjat och jag har dryga månaden kvar. Introduction och welcome week börjar om 2 veckor men det är mest för year 1. Förra året missade jag dock hela freshers perioden eftersom jag gick och väntade på mitt welcome pack som skulle skickas hem. Det innehöll all information om när och var jag skulle vara. Dumt nog skickades det först till sverige, för att sedan skickas vidare av mamma hit. Kändes rätt fånigt när jag bor 20 minuter från universitetet!

Försöker iallafall mentalt förbereda mig för detta läsår! Har kommit på några key words som jag ska fokusera på, som jag kan förbättra från förra året:

- feedback fråga om ytterligare feedback på mina assignments. Vad kan jag göra för att nå högre betyg?
- presentation lägg ner mer tid på att förbereda mina presentations. Det ger självförtroende och ser mer professionellt ut.  
- ask fråga om jag är minsta osäker på en assignment eller hur jag ska gå till väga. 
- organisation organisera mera! Speciellt tiden!
- use your time om vi får 6 veckor att arbeta på en assignment betyder det antagligen att de vill se ett resultat som motsvarar denna tid. Inte resultatet av 3 dagars (innan deadline) arbete. Ops..


#1 - - c i n d y ▲:

Hur länge har du haft lov nu? :)

#2 - - Junitjej:

Vad kul att man fann denna trevliga blogg på startsidan!!

Hoppas du har haft en trevlig tisdag! Lycka till med studierna förresten!