När är första advent 2011?

Vet ni vad?! Google viskade precis i mitt öra att första advent är nästa söndag! Då vred jag på huvudet, spärrade upp ögonen och skrek "VAA?!". Google, lite irriterad över min reaktion, svarade med ett "DET ÄR FÖRSTA ADVENT NÄSTA SÖNDAG!", varpå jag röt "JAG HÖRDE DET, MEN VAAA?! REDAN?!" Typ där slutade våran konversation med att jag panik-klickade mig in på IKEA.com för att se vad jag kan inhandla för att jul-iasera vårat hem innan söndag.
Klickade iallafall hem en julstjärna att hänga i vardagsrumfönstret. Åh! Mys! Vi hade ingen förra året, inte ens en adventljusstake. I år ska vi göra om, och göra rätt, här ska juldekoreras!
Denna från Markslöjd hittade jag på amazon.co.uk:
Finfin! Hittade lite annat smått och gott på ikea.co.uk också:
(Jaa, svart kudde, faktiskt, vi har redan ett par röda från förra julen!)
Värsta julkänslorna redan!

Har börjat klura på en önskelista också. Även om M skrattar åt mig. Han frågar vad jag vill ha, och jag svarar att jag önskar mig det här och det där. Han tycker jag låter som ett barn när jag säger att jag önskar mig saker. Hah.

Julklappstips/födelsedagstips!

- Att Linus kommer till Manchester
- Graphic tablet / ritplatta att koppla till datorn
- Hair curler / locktång (hehe, börjar bli en tradition att önska sig hårprylar i julklapp, men vill ha en som ger stora, vågiga lockar, inte korkskruvar som de gamla modellerna)
- Gift card / presentkort för typ Jessops, Urban Outfitters, Vero Moda, IKEA osv.
- Camera bag / större kameraväska som rymmer kameran och båda objektiven.
- Portable harddrive / Extern hårdisk
- Laptop bag / datorväska. En snygg och smart (säger vi smart?) en. Typ något sånt här: