Upprord!

Okej. Jag har blivit utelast fran min dator. DET gor mig upprord. Kan inte logga in forrans jag har en aktiveringskod. ARGH pa den. Jag har ju bara ALLA mina uni-uppgifter, anteckningar, bilder och ja, allt, pa datorn sa jag kanner mig ju inte stressad eller nagot. INTE ALLS. Blah.

Aja. Nagot som gor mig om mojligt annu mer upprord ar denna artikel jag hittade pa daily mail. Man hade ju kunnat hoppas att den var fran typ 1965, men naa, den ar faktiskt fran januari 2010.
Sa har sager den bland annat: "In Britain 'reasonable chastisement' in the home is allowed unless it leaves a mark." vilket betyder att i England sa far man sla sina barn, sa lange det inte lamnar marken. Schysst!

Har kan man lasa hela artikeln, som heter "Young children who are smacked go on to be more successful".

AAH. Jag blir illamaende pa riktigt och far en klump i magen. Jag forstar sa klart att "smacking" inte handlar om misshandel, utan om typ "smisk pa rumpan". Men anda! Det ar sa fel. Och hur kan dem satta en sadan rubrik?! Med tankte pa vad IQ'n verkar ligga pa en stor del av befolkningen (forlat..) i detta land sa skulle jag inte alls bli forvanad om valdigt manga manniskor faktiskt missuppfattar rubriken. "Lite smacking ar bara nyttigt!". Fy!

Forstar inte heller hur dem har fatt fram denna statistik. Efter att ha bott har i 2 ar sa har jag sett sa himla mycket ungar som hanger pa gatorna och som inte har nagon som helst respekt for andra eller egendom. Ta riots'en runt om i landet for ett par manader sedan som exempel. Detta i ett land dar det ar accepterat att "smacka" bar i deras uppfostran. I Sverige ar det INTE accepterat att sla sina barn, och hur mycket problem har Sverige av ungdomar som vandaliserar, egentligen? Rent generellt tycker jag svenskar ar "mjukare" och mer empatiska an manga manniskor har. Har ska det vara lite tufft och lite hart.

BLAH! (Nu kanns det battre!)