den 2 september 2011

Blev en 1,5 timmes promenad i solen igar. Promenerade faktiskt ner till en ridskola i "narheten" som jag har haft sparad i mina bokmarken pa datorn i typ ett ar nu. Har varit sa himla sugen pa att borja rida igen, ah va jag saknar det! Pratade iallafall med en kvinna dar som var supersnall och jattehjalpsam. Fick ett nummer att ringa for att boka lektion, vilket jag gjorde sa fort jag kom hem igen. Tjejen i telefon var aven hon jattegullig och vi bokade in en 30 minuters privatlektion pa mandag eftermiddag. JAAAA!
Min plan ar att ta ett par privatlektioner for att komma in i ridningen igen, har anda inte ridit ordentligt pa typ 1,5 ar nu, och sen kika pa att ta grupplektioner ocksa. For att fira drog jag med M till Go Outdoors i stan efter att han slutat jobbet, sa kom hem med ett par ridbyxor, ett par ridskor och ett par handskar. Ridbyxorna ar dock helt oskodda (billiga), men jag ar ganska saker pa att jag har ett par helskodda hos mamma fortfarande, sa dem far aka ner i vaskan nar vi aker hem till Stockholm i borjan av oktober. Skulle aven behova ett par short chaps (eller half chaps som dem tydligen heter har. Varfor kallar vi dem nagot annat i sverige nar det fortfarande ar pa engelska? haha!) men har ett par hos mamma ocksa, sa det kan nog vanta. Ny hjalm skulle nog ocksa behovas. Har en hos mamma, men den ar iallafall typ 7-8 ar gammal och varit med om nagra avramlingar och omkullridningar sa gissar att den nog mar bra av att bytas ut. AAH! Mandag eftermiddag klockan 15:30. Kommer vara sa excited sa kommer val komma dit nagon timme for tidigt for att fa lukta pa hastarna lite. Saknad!

Fining, forlat!

#1 - - Malin:

Ah vad sugen jag ocksa blir! Vi har en ridskola precis over gatan och jag och min flatmate brukade bada tva rida innan vi flyttade till London sa vi har sagt om och om igen att vi maste se till att boka en lektion dar. Maste ju gora det snart!

#2 - - amanda:

heeejsan. jag bor också i manchester, och saknar också att rida! kan du snälla ge mig länken till ridskolan? o vad kostar en privatlektion? tack!