den 21 Februari 2012

Eh. Tappade tråden lite efter jul tror jag, så uppdateringen här har visst blivit lidande.
Känner mig skyldig er en uppdatering efetrsom det faktiskt, tro det eller ej, är några hängivna människor som kikar in här dagligen. Jag ser era förväntningsfulla ögon framför mig. Det lilla glimmret av hopp, som liksom dör lite, lite för varje dag ni klickar er in och det saknas en uppdatering. FÖRLÅT.

Det är himla mycket att göra i skolan just nu. 3 grupparbeten (fack juu grupparbete, I doo nott vant juu in mai lajf anymoor!), 2 uppsatser med 3000 ord i varje, plus praktikplatsletande. Lite hektiskt är det.
Som grädde på smöret(?) är min motivation inte helt på topp. Den är skit om jag ska vara ärlig. Vilket gör hela situationen lite smått stressig. Känner mig väldigt vinter-deppig och allt jag vill göra just nu är sätta mig på första bästa plan hem till Stockholm, umgås med familjen, spela guitar hero(?), gå långa promenader längs en sjö och äta en och en annan skål med svenska chips och dipp framför en film. UÄH!

Istället är jag här i ett regnigt Manchester där jag försöker lägga den lilla energi som finns på att organisera projekt, skriva uppsatser, pressa fram kreativitet och driva grupparbeten frammåt. Orkar inte just nu!
Har iallafall bokat flyg hem över påsk. Längtar. Just nu ser jag även fram emot Linus, Mamma och Nette som kommer hit om precis 17 dagar. Om 90 dagar åker vi till Corfu.

Trött, trött, trött. Dricker latte i skolan med dubbla shottar kaffe för att ta mig genom dagen. En blåbärsmuffins har också slinkit ner. Hade dock hellre ätit en semla en dag som denna.
Snart blir det bättre. Snart är det vår!

#1 - - Malin:

Kanner igen mig - kanner heller ingen motivation just nu. Familjebesok later mysigt dock!