den 10 Januari 2012

Hm. Blev en liten diskussion i söndagskväll. Eller ja, eh, jag snorade och snyftade och M försökte tyda och tolka.
Jag har avrit lite nere sedan jag kom tillbaka till Manc i fredags. Det var jobbigt att lämna Sverige efter att ha varit hemma och haft det himla bra i 2 veckor. Väldigt svårt. Landade i ett mörkt och regnigt Manchester efter att ha lämnat ett kallt men soligt Stockholm vilket inte gjorde saken lättare.
M märkte nog av att jag var nere så tänkte att "näe, nu kör vi the Snack" liksom. Och det gick ju sådär.
Berättade för M att jag insett att jag kommer flytta tillbaka till Sverige när jag är klar i skolan. Jag vill hem. Och jag vill ha honom med mig.
M sa att han visste att jag skulle vilja flytta tillbaka till Sverige förr eller senare, men att han inte kommer kunna flytta rean om 1,5 år. På grund av hans företag bland annat.
Ungefär här blev det en lång paus av snyft, snor och hulk. Och en förtvivlad M. Stackarn, eh.
Slutet på diskussionen blev lite suddigt. Blev en blandning av distansförhållande med tillhörande frågetecken och lite prat om framtidsdrömmar och planer.

Igårkväll kom M hem från jobbet och sa att han hade pratat med hans chef om vad vi pratade om på söndagkvällen (jag är ett stort fan av M's chef, så har inget emot detta. 40-årig gay-man som verkar himla klok och vettig, och är supertrevlig och ser bra ut. Oh!). M sa att hans chef hade tyckt att det var bra att jag sa hade sagt att jag ville flytta tillbaka hem, för det kan hjälpa M att börja fundera på vad han vill göra länge fram också, men karriär och så. Chefen hade sagt att han tycker att jag och M ska sätta oss ner och gå igenom vad vi vill göra och hur (eh, kanske på ett lite mer sakligt sätt än mitt eget försök under söndagkvällen).

Så. Det är ungefär där vi är just nu. Som vanligt när M har haft någon dag att tänka över vad som sagt så tog hn upp ämnet igen lite försiktigt igårkväll. Han undrade lite om hur lång tid och hur många poäng jag har i bostadskön, och hur många man behöver få att få tag i en hyresrätt. Han undrade lite om kostnader på t.ex. busskort och jag berättade att vi betalar ungefär lika mycket i månaden som bror gjorde när han och S bodde i deras köpta lägenhet. Han sa även att mycket kan hända med Cardly under 18 månader och att egentligen så skulle ju han kunna jobba med Cardly från Sverige också. Om han bara har någon som kan skicka ut ordrarna så kan han göra det mesta av arbetet någon annanstans.

Mm.. Fas ett påbörjad. Heh. Ett av M's personliga mål är även att lära sig mer svenska under 2012, så bearbetningen är påbörjad gott folk. Operation "Flytta Engelsman till Sverige-land" är igång.