den 28 Mars 2012

Har lyckats med konsten att skapa sol-kli-exem på bröstet. I manchester. Bra jobbat! Typ mellan nyckelbenen är det lite rött, varmt och kliigt. Har dränkt in i after-sun nu och det känns lite bättre.
Förvånande dock eftersom jag varit noga med att smörja in med solskydd när jag varit ute och promenerat. Kanske något i solskydds-sprayen jag inte tål? Hmm.. Himla irriterande när det kliar, speciellt eftersom jag oftast inte bränner mig speciellt lätt, eller brukar få sol-exem.

I dag är det dag nummer 7 av ihållande sol, 20-graders värme och klarblå himmel. Har bott här i snart 2,5 år och det har nog aldrig hänt under den tiden. Hehe. Magiskt nästan! Sjukt skönt har det varit! Nu får det dock gärna vända eftersom jag åker till Stockholm i övermorgon. Vill ju inte gå miste om bra Manchester-väder! Ovanligt det där!

Igår var lite intressant dock. Hängde lite i stan etersom jag hade varit till posten för att skicka tillbaka lite kläder jag beställde från Asos förra veckan. Bestämde mig för att vänta tills M slutade jobbet och sällskapa hem, så hade någon halvtimme att fördriva. Hamnade inne på Sweat Shop som säljer löparutrustning och joggingskor bara för att kika lite. Skorna som jag börjat jogga i är inte direkt gjorda för att springa i, så tänkte bara se vad som fanns.. Slutade med att jag fick mina fötter fotograferade, scannade och provjoggade på ett löpband för att se vilka skor som kunde passa bäst. Hehe. Hittade ett par som var riktigt sköna och som hade det stöd som behövdes. Dock var dem £95. Liiite väl dyrt kändes det eftersom jag faktiskt bara skulle titta. Gjorde dock en fuling och skrev ner namnet och märket på skon, och letade lite på internet när jag kom hem. Hittade samma skor för £75, vilket kändes något mer lockande. Hur som helst slutade det med att jag beställde skorna för typ 850 kr, inklusive frakt till Sverige (eftersom jag komemr vara i sverige i 10 12 dagar framåt). Hittade även samma sko på svenska Löplabbets hemsida, där den säljs för 1500kr. Yikes! Så förhoppningsvis är det en bra sko! Helt plötsligt är motivationen på topp, har ju liksom inte råd att inte jogga nu, hehe.

Ses snart Stockholm!