Matlagning 2.0

Det var valdigt lange sedan vi var och storhandlade. Just nu bestar varan kyl av mer alkohol an mat. Det blev tydligen en del vin och ol over fran forra helgen. Vi borde varkligen aka och storhandla, men antingen har vi inte tid, eller sa vantar vi pa lon, eller sa glommer vi bort. I forrgar at vi kyckling kievs (fardigkopta, ibland far man det!) och jag klurade pa vad vi skulle ata till. Blev en snabbsvang forbi Sainsburys och kom ut med en stor pase rotfrukter for typ 10 kr. Hur bra som helst. Nar jag kom hem tarnade jag morotter, potatis, lok och palsternackor och havde ner i en form, saltade, pepprade och over med en massa vitlokskrydda och olivolja. In i ugnen typ 40-45 min och ror om nagra ganger. Supergott! Blev en sas pa graddfil och sweet chili sas till.

Tar typ aldrig bilder pa mat eftersom jag ar sa himla dalig pa att lagga upp maten pa tallrikar. Haha! Ingen kreativ adra dar inte! Ofta smakar maten valdigt gott (har ju helt klart forbattrat mina matlagnings-skills), men nar jag val ska lagga over det pa tallrik sa ser det sjukt trakigt ut. Typ skolmatsals-upplaggning. Oh well. Far ta en sak i taget. Lagade ju pulvermos i micron for 3 ar sedan och misslyckades med agg-kokning, sa har kommit en bra bit pa vagen iallafall!

Wok ar nagot som alltid ser gott ut dock!