den 17 Oktober 2012

Trötter här. Jobbade idag mellan 10-17 i butiken. När jag slutat åkte jag in till stan en sväng. Skulle kikat på tavelramar, men kom visst hem med en ny klänning och ett par nya skor. Klänningen var halva priset på, Debenhams hade någon rea, så blev en fin klänning rikare och bara £15 fattigare. Skorna såg jag redan i Söndags när vi var i Trafford Centre. Tyckte dem var fina så gick in i samma butik i Arndale för att se om dem hade skorna där också, vilket dem hade. Så fick bli ett köp. Både skorna och klänningen får nog följa med ner till London i helgen. 
 
Igårkväll fick vi förresten lite mat och dricka på ett event på en restaurang i stan. Det var en kollega till M på hans jobb som hade fått en inbjudan till en italiensk restaurang för att smaka på restaurangens julmeny. Vi blev medbjudna så tisdagkvällen bjöd på gratis avsmakningsmeny och mulled wine, vilket är ungefär som svensk glögg. Mysigt var det iallafall.
Imornkväll har vi även blivit inbjudna till ett Helly Hansen-event i stan. Tydligen har dem 50% på hela sortimentet, tillsammans med någon buffe, vilket lät rätt lockande. Får se om det kanske bli köp av en ny vinterjacka tillochmed? Min favorit-Rockportjacka är fortfarande varm och skön, men börjar se lite trött ut efter nära 6 års trogen tjänst. 
 
Just det. Gjorde ett mock test igår med körläraren. BLÄH! Gick inge vidare. Hela poängen med ett mock test är ju att man ska kunna se vad vi behöver träna mer på inför det riktiga testet. Blev iallafall nervös och gjorde helt onödiga fel. Oh well. Om jag letar reda på min realistiska sida så tycker jag att man fortfarande får göra misstag efter knappa 20 timmars körning. Har en till lektion på Måndag, sen ska vi göra ett nytt mock test och se om det går bättre. Om inte får vi köra lite mer helt enkelt (tänk om jag hade låtit så här klok igår efter lektionen, då hade inte frustrationen svidit i ögonen och allt känts skit, hehe). Ibland får man vara löjlig, men bara om man så småning om inser att man är det!
 
 
Gonatt!