3 veckor senare

Jäklar. Har nu jobbat för The Hut Group och Myprotein i 3 veckor. 3 veckor som gått superfort verkligen och jag har verkligen älskat varje dag. Känns så himla roligt och rätt! Hela kombinationen av att arbeta digitalt (web, sociala medier etc.), med fokus på träning och kosttillskott samtidigt som jag kan använda min svenska gör att jag känner mig som fisken i vattnet. Att lära mig nya saker varje dag och ändå kunna föreslå ideér och tips baserat på erfarenhet från min utbildning känns himla häftigt. Det är nog inte förrän nu som jag verkligen kan uppskatta 3 års heltidsstudier och studielån hehe.
 
Inte helt säker på vad jag vill få ut av det här inlägget, mer än att jag vill uppdatera sedan sist och ge en inblick i vad jag gör just nu, och hur jag hanterar heltidsvardagen. Var ändå 5 år sedan jag sist arbetade heltid. Där emellan har det rests, pluggats och deltidsarbetat.
 
På vardagarna somnar jag just nu sittandes i soffan innan klockan slår 22. Kombinationen av heltidsarbete och att köra bil 2 timmar om dagen har slagit rätt hårt. Känner mig dock mer och mer bekväm i bilkörandet vilket känns kul. Börjar lära mig rush hour-tiderna också. Just nu åker jag oftast hemifrån mellan 6:50 - 7:10 för att vara på jobbet 40 minuter senare. Om jag åker mycket senare än så tar det närmare en timme på grund av trafiken. Eftersom vi bor i/supernära stan blir det snabbt väldigt busy på de större vägarna ut ur stan när alla ska till jobbet. På vägen hem tar det längre tid dock. Att åka från jobbet kl 17 är inte helt idealt och tar allt mellan 60 - 90 minuter. Satt fast i trafik som inte rörde sig alls 5 minuter från vår lägenhet i Onsdags, himla frustrerande när man är så nära! Nackdelen med att bo centralt gissar jag. I fredags freestylade jag dock lite på vägen hem och lämnade den trygga satnaven för att pröva "småvägarna" genom Altrincham på vägen hem. Gick rätt bra och rörde mig iallafall frammåt hela vägen hem, om än långsamt, jämfört med motorvägen som är mer eller mindre stillastående vid den tiden. 
 
Älskar bilen förresten. Speciellt alla smågrejer som ändå gör rätt mycket. Som att bilen connectar till min mobil via bluetooth automatiskt när jag hoppar in så att jag kan spela Spotify, eller att vindrutetorkarna hoppar igång automatiskt vid regn, och den inbyggda satnaven, och start-knappen istället för nyckel! Märks det att jag aldrig ägt en bil förut? Easily impressed, haha!
 
På jobbet just nu så arbetar jag mycket med att översätta den engelska Myprotein-sidan till svenska, samtidigt som jag skickar ut produktprover till bloggare, planerar sociala medier, letar ambassadörer och går på olika möten. Sjukt kul och intressant! Våra titlar har även blivit ändrade. Började som en Trading marketing executive, men är nu Country Manager för Sverige istället, vilket bättre omfattar det jag jobbar med just nu då det är ganska varierande.
 
Så. För att sammanfatta så trivs jag himla bra. Alla kollegor jag träffat hittills är supertrevliga och entusiastiska, vilket är roligt då det verkligen märks att dem trivs med sitt jobb.
 
Om någon känner till några drivna bloggare som fokuserar på träning och hälsa får ni jättegärna kontakta mig då vi just nu letar samarbetspatners i Sverige. Lovar att det kommer bli ett spännande 2014 tillsammans med Myprotein Sverige :)