that's that

I fredags blev det utgång - light. Träffade Isa och handlade lite mat och groggvirke. Efter det blev det middag och föra hemma hos henne. Rörde oss in mot stan ganska tidigt och mötte av en slump dessutom Sabina och hennes syster på Rotebro station. Lite extra sällskap på vägen in.
Blev en del irrande innan jag och Isa  till slut hittade Stadion och Isa pojkvän + vänner. Blev en del dans och billigt vin på bland en massa studenter. Trevligt!

Åkte ut till pappa igår förmiddag. Blev tacomiddag och filmkväll.

Vid läggdags utsattes jag för en prövning av allvarligaste sort.
Preciis när jag håller på att somna känner jag någonting som kittlas på armen. Med reflexer som ett väldigt väldigt snabbt djur, viftar/vevar jag med armen och kastar mig upp ur sängen (läs: sätter mig upp, fort!). I skenet från fönstret ser jag en spindel som sitter på min kudde. Stirrar på den några sekunder. Funderar över vad jag ska göra.
Samtidigt ser jag en bil som kör in på uppfarten utanför huset. Nu kommer pappa och Helen hem.
Fokuserar på kudden igen.
Helvete. Spindeln är borta.
Nu kastar jag mig upp ur sängen.
Här följer dask och skak av kudde, täcke och lakan. + Ruffs av håret.
Kryper därefter tveksamt ner i soffan igen. Drar upp täcket till näsan.
Ångrar mig. Om spindeln skulle komma igen känner jag ju inte att den kommer krypande förrän den är i ansiktet på mig. Drar ner täcket lite. Armarna får vara utanför. Snurrar ihop håret till en boll i nacken så den inte kan trassla in sig i det.

Denna spindel var av sorten "krallig" i storlek "tumnagel".
Ska bli intressant att möte dess kusiner, sort "biffig" i storlek "handflata".

Uhu!

#1 - - Sabina:

Hahaa stackare! Var den en hel tumnagel!?