Let's go Skövde by Night.

Man skulle kunna tro att jag bloggar från min egen medhavda computah, men så är inte fallet. Upptäckte att det blev tungt. Mycket tungt, och jag hade inte tillräckligt med axlar att bära väskor på.
Så, sitter här medans Pie lagar middag Någon som känner igen den situationen? Iallafall. Problem uppstår när vi har inhandlat vin att dricka medans vi (hah, vi...) lagar mat, men upptäcker att vi inte har någon korköppnare. "Är det skruvkork på flaskan?" frågar Pia.  Jag frågar inte ens, fattar vad hon menar.
Well, efter några potentiella "oj-aj-mitt-finger-vart-tog-det-vägen?" ögonblick av att försöka öppna flaskan med kniv gav vi upp. Nu väntar vi istället på att Pias landlord ska komma hem så vi kan få låna en öppnare.

Senare ikväll blir det Skövde C. Ska bli... spännande? 
Men, vilken småstad kan inte räddas av 1 liter vodka, en vinare och 4 cider? Inte att förglömma en chipspåse och två olika dipper.

Nu är det middag. Vi har fortfarande inte fått upp vinflaskan. Vafaen.

Pia hade förresten glömt att betona att det är en militärstad! Skövde var det ja.