intressanta djur

Var och red på dagen idag. Passade på att rida ut en sväng när solen sken.
Det lilla monstret gjorde sina första försök till att testa den nya rytaren idag. Två gånger.
Första gången berodde det på skolbarn. Enligt häst: skolbarn som äter häst.
Blev lite snurr, snurr och kände att hon hade potentiella försök till stegringar att spela ut. Jag avbröt det hela innan vi kom så långt. Såg att en barnvagn var på väg, så var helt enkelt inte läge att stäla till med en scen för att få häståbäket dit jag ville. Vi vände. Dock skrev häst at vi skulle vända vänster runt. Jag vände höger runt.
Hon ska helt enkelt inte få som hon vill. Efter det följde 10 minuter av vända höger, vända vänster, halt, rygga, vända vänster, halt, osv.
Jag kan faktiskt också vara jobbig.

Andra gången tog hon tillfället att bli högst upprörd över två elkablar som låg över vägen. Jag blev arg, och hon blev ännu mer upprörd.
När hon inte längre var upprörd, utan förbannad, lämnade hon trotoaren (totoaren? he he) för att tränga sig ut i vägen.
Obehagligt.
Jag fick upp henne på trotoaren och satt av. Sen promenerade vi över elkablarna tillsammans. Hon smygandes bakom mig.
Hon fick beröm, sen var vi sams igen.
Kunde fortsätta resten av ridturen från hästryggen.

Well...

Hittade en utbildning jag blev nyfiken av idag förresten. "Internationell resekonsult", finns i Uppsala. En KY-utbildning.
Värt att kolla upp.
Någon gång ska väl jag plugga också?

På lördag åker jag till Uppsala. Det blir inflyttningsfest och utgång. Mia och Helga har blivit sambosar!
För mig är det upp till bevis denna gång. Går det att få till ett Uppsala-besök utan att fröken Åström tappar bort mobil/väska/pass/kontokort/väskanummer2?
Ska bli intressant.
I annat fall kan det vara värt att påbörja en studie?
Vilken påverkan har Uppsala stad på en Sandra, egentligen?
Vilken påverkan har en Sandra på Uppsala stad, egentligen?

Nu väntar duschen.
Sen sängen.

Uh, blött hår mot kudde.
Omysigt.