Påsk!

Kommer bli en lång jobbhelg, så tyvärr missar jag hela påsken. Blä.
Vårvädret har försvunnit helt. Mars som började så bra med värme och sol har övergått till höstväder med kyla och regn, regn och regn.
Hoppas på att solen vågar sig tillbaka snart.
Ledig idag så ska in till stan och luncha med M lite senare.
Har roat mig med att jämföra engelska dryckesvanor med svenska, hah,:
- Hade aldrig hört talas om att blanda öl med lemonade/sprite innan jag kom till England.
Här är det dock rätt vanligt och kallas "Shandy".
- Olika sorters *cordial blandas också i öl. Tillexempel lager+lime, lager+svartvinbär, guiness +svartvinbär (guiness and black) och cider+svartvinbär (cider and black).
- Om det inte kallas Shandy kan det vara en "top", typ Heiniken-top, eller Fosters-top, vilket är öl med bara lite sprite på toppen.
- Av någon anledning är det även populärt att blanda cordial med läsk. Typ lemonade+lime. Som om läsken inte är tillräckligt söt redan innan?
- Lemonade blandas även med apelsin juice, för att få "fizzy orange", typ fanta?
- Hemma verkar rosé vin vara en typisk sommardryck. Här dricks det året runt.
* cordial - tänk saftkoncentrat
Nu blir det dusch och sen promenad in till stan. M ringde precis och sa att han glömt ta på sig slips imorse, haha, så får ta med mig en och rädda dagen.
Puss!
#1 - - pia:

alltså jag mår lite illa när jag läser det där.