Nämen vet ni vad?!

Igår fick jag mina resultat från IELTS. Med darrarnde händer öppnade jag det stora bruna kuvertet. Tog nog nästan 5 minuter innan jag förstod vad som stod. Läste samma siffror om och om igen. De ända siffrorna jag hade i huvudet var "6 i genomsnitt, inte lägre än 5!", och provet sa 7,5 i genomsnitt, med poängen 8 i hördelen, 7,5 i läsdelen, 6,5 i skrivdelen och 7,5 i taldelen. Gissar att jag fick lägre i skrivdelen eftersom jag helt enkelt inte hann skriva tillräckligt många ord. 7,5 betyder hur som helst att jag är mitt imellan:

Band 8: Very good user: has fully operational command of the language with only occasional unsystematic inaccuracies and inappropriacies. Misunderstandings may occur in unfamiliar situations. Handles complex detailed argumentation well.

och:

Band 7: Good user: has operational command of the language, though with occasional inaccuracies, inappropriacies and misunderstandings in some situations. Generally handles complex language well and understands detailed reasoning.

Glad och LÄTTAD Sandra! Imorn är jag ledig så då blir det in till stan en sväng och shoppa lite skolprylar. Jag behöver en kalender, block och pennor. HAH! Imornkväll blir det not en mysig middag ute för att fira lite!
Sprang förbi universitetet igår också innan jobbet för att lämna in en kopia på mina resultat. Så, idag när jag vaknade hade jag fått ett email från UCAS (som sköter alla ansökningar) där det stod att min status på min ansökan hade ändrats. Blev lite nervös. Loggade in och såg att min status hade gått från "Conditional offer" till "Unconditional offer" och "Congratulations! Your place at The University of Salford (S03) to study Design Futures (W200) has been confirmed. You will receive a Confirmation Letter shortly."
Yeah yeah, wow wow! Nu hoppas vi på att CSN sköter sitt jobb lika snabbt och smidigt! (eh..).

Nu ska jag iväg och köpa lite frukost, sen väntar jobb klockan 11:30.
PUSS!
#1 - - Sabina:

Heeej! Hoppas allt e bra med dig :)

Jag hade god tid på mig att utföra vaxningen men hade bråttom på så sett att jag inte sparade ut tillräckligt långt på hela området... ;)



Kram!! Hälsa Matt!