den Lucionde December, 2011

Efter minst en vecka av 9-17:30 dagar i skolan följt av mer plugg typ 19-sovdags så är det bara en inlämning kvar innan jul. Hur skönt? Tror jag har pluggat mer och spenderat mer tid i studion denna termin än vad jag gjorde under hela förra året. Men det är himla kul! Idag har jag lämnat in min uppgift i en kurs som heter Design & Visual Litteracy. Alla har jobbat med personliga project och mitt var att jobba med temat överkonsumption. Detta ville jag visualisera med hjälp av bilder och med inspiration från David LaChapelle. Inom temat överkonsumption valde jag sen 3 ämnen, mat, reklam och skönhet att fokusera på. Resultatet blev detta:




Tadaa! Fick dockorna för typ 30 kr på en marknad.

Imorn bär det av hem till Stockholm. Kommer bli en del åkande fram och tillbaka någon vecka, men hade redan bokat mina flyg över jul, 23:e - 6:e januari, men sedan blev tyvärr en begravning inbokad på fredag, så jag är hemma denna vecka mellan onsdag - måndag också. Sedan i Manchester i 3 dagar för att bland annat lämna in en skoluppgift och fira kombinerad 3-års dag/tidig julafton med M.
Ska packa ihop lite kläder tills imorn. Ikväll ska vi till Trafford Centre för att julhandla lite!