sommartider

Argh va trött jag var i måndags! Sommartid i all ära men vilken plåga att försöka ta sig upp ur sängen! Hade redan sovit dåligt eftersom jag har en sjukt irriterande hosta från en förkylning. Halsen kittlas och jag hostar, hostar och hostar lite mer tills jag inte kan sova. Blä! Hade ställt klockan på 8 så jag skulle hinna med en dusch på morgonen innan jag skulle till skolan. Klockan 8 (7 "egentligen" ) när klockan ringer inser jag att jag omöjligen kommer att kunna ta mig ur sängen. Mitt hår är skitigt efter att ha jobbat hela helgen så jag försöker intala mig själv att jag verkligen behöver duscha innan jag lämnar hemmet. Min tröttis-ursäkt (ni vet sådana som inte alltid är helt logiska när man fortfarande svajar mellan sömn och vaket) jag ger mig själv är:
- eeh jag tar på mig en hatt.. typ.. (detta är mitt helt seriösa, problemlösartänkande)
När jag vaknar upp en timme senare, smått stressad när jag inser att jag har 30 minuter på mig att göra iordning mig inser jag att enna ursäkt måste vara min sämsta hittills. När använder jag någonsin hatt? Jag äger inte ens någon! Trött tjej!

Nu blir det sängen. Imorn är det ingen skola, så ska hjälpa M's moster i hennes butik igen.

Förresten är jag sjukt sugen på att kapa av mig håret. Typ något långt page-liknande. Vad tror ni? Börjar bli less på mitt långa trötta hår nu. Blev inspirerad när jag kikade igenom denna blogg.
Vad tror ni? Något som skulle passa? Sugen på lite kortare, och lite ljusare inför sommaren.