En idiot på resa?

Men hallå! Varför har ni inte sagt något? Tydligen så har ju An Idiot Abroad visats i Sverige också! Trodde det var jätteengelskt och så visar det sig att min alla tiders favorit Karl Pilkington har varit sjukt obekväm på svensk tv - också! Såg dock tyvärr att serien visades i svensk tv förra hösten, i SVT, vilket kanske förklarar varför många missat(?) honom.
Men, nu har jag gjort er alla en tjänst! HÄR finns alla avsnitt att kika på. Hur bra som helst! Har precis börjat kika på andra säsongen också som gick på engelsk tv tidigare i höstas. Vi har ju då inte betal-SKY så fick fint vänta tills säsongen kommit ut på DVD så att jag kunde ladda ner avsnitten till datorn.

Hur som helst! Om ni inte har hört eller sett Karl tidigare så tycker jag absolut ni ska kika. En underbart obekväm man som skickas ut av Ricky Gervais till världens 7 underverk. Ungefär vem som helst hade väl betalat mycket pengar för att få åka till dessa platser, men inte Karl! Åh, titta nu får ni se! I avsnitt 1 i första säsongen (längst ner på sidan) är han i Kina!

Tycker dock att det känns lite krystat att översätta An Idiot Abroad till En Idiot på Resa. Men men, in Sveeeden we tallk sveeedish!

Smakprov!


Hoppas ni föstår hans Manc-dialekt! Den är inte jättevacker, just därför tar jag det oftast inte som en komplimang när folk säger att jag låter northern eller Manc. Hah!