den 24 april 2012

Sista blogginlägget var visst den 30:e mars. Eh.
Förlåt för himla dåliga uppdateringar. Vet inte riktigt vart jag har hållit hus, men veckorna verkar ha dragit på sig någon domino-effekt för just nu känns det som om allt går i rasande fart. 2,5 vecka kvar av detta läsår. Sjukt! Bara ett år kvar sen är det ut i vilda vida världen för att söka jobb som DESIGNER. 
Ba jaha, (hälsar) "Hej, Sandra, Designer". Haha!
Tror nog aldrig att jag har hälsat med min titel förut (jag har ingen?), inte heller att jag har hälsat på någon som har presenterat sig med titel. Men det spelar egentligen ingen roll. För om ett år kommer jag ju iallafall att kunna göra det. Om jag vill. Svårt att låta bli med 300 000kr i studieskulder hehe. Kommer hälsa på folk genom att säga "Designer... Jaha, oj, ja Sandra heter jag, och jag är designer!".

Hur som helst. Har sökt lite jobb inför sommaren. Vill helst mer än gärna jobba lite hemma i Stockholm i sommar. Mycket bättre betalt, och himla skönt att vara nära familj och vänner längre än en lång-helg.
Nu verkar det förhoppningsvis som att jag faktiskt får chansen också. Mammas chef har frågat om jag är intresserad av att jobba där några veckor (inte för att jag har tjatat eller så.. heh..), vilket låter alldeles perfekt tycker jag!
Jobba, trivas, kvällsbada, hänga med vänner och sova på Linus soffa i stan alldeles för ofta (han vet inte om detta än. Hehehe.) Nu håller vi tummarna att allt går precis som det ska! :)

Himla tur också att det är just försommaren som jag och M har en hel del planer för. Då påverkas inte jobb, iallafall inte om det blir dem veckorna som det har pratats om. Om 27 dagar (21/5) åker jag och M till Korfu en vecka, sedan är vi hemma i 2 dagar innan vi åker till Stockholm den 31/5. Är där tills den 5:e (antagligen), och 10 dagar senare ska vi på M's kusins bröllop. Om det blir det minsta som M's brors bröllop förra året så ser jag verkligen fram emot det! Beroende på om jag börjat jobba eller ej, så har vi även en stor förlovningsfest att gå på i London den 23:e juni. Dem har hyrt någon festvåning mitt i London så det skulle vara roligt!
Phu. Så ser maj - början av juni ut!

Har 3 projekt att lämna in innan vi slutar för sommaren, så blir ett par intensiva veckor nu, men snart väntar ett (för) långt sommarlov iallafall.

Fick förresten B+ på min förra uppsats. Inte helt illa va? Uppsatser har hittills inte varit min starkaste sida, men det tar sig alltså. Fick bättre betyg än flera i min klass (nöjd!), och dem är ändå engelska och skriver på sitt eget språk. Sa jag att jag är nöjd? Hehe.

Kusinen och hennes kille kom upp från London i onsdags förresten. Himla mysigt! Har inte sett dem sedan jag och M åkte ner till London för att kika på Sverige - England matchen i typ, oktober? Kusinen och hennes kille var på väg upp till Scotland, så det var ju alldeles perfekt för dem att göra ett stop-over i Manchester. Vi gick ut och åt mat och kikade på Chelsea - Barcelona matchen. När matchen var slut runt 22 köpte vi med oss lite vin och öl på vägen hem och kikade på stand-up comedy och tog det lugnt tills alla kämpade för att hålla ögonen öppna.
Härlig kväll var det!

Imornkväll blir det middag ute med Sari. Låter som en bra onsdagskväll tycker jag.

Ska försöka få något vettigt gjort nu, men tänkte detikera detta inlägg till en trogen Pia som lämnade en kommentar om min dåliga uppdatering här på bloggen. Förlåt fining! Ska försöka skärpa mig :)

Har jag visat bilder på skolan förut förresten?


Centenary Building, här har jag typ alla mina lektioner.


Bottenvåningen i Centenary.


Finns ett par Mac-suits att arbeta i (om man gillar Mac.. eh..)


Våran studio. Har gör vi typ allt grupparbete. 


Finns någon enstaka långsam gammal pc i studio också, och två Macs. Annars brukar de flesta arbeta på sina egna datorer/laptops.