One of those weekends...

Fredagsfrukost!
 
 
Har varit en rätt skön helg. En sån där lugn en som behövs ibland. Vi har i princip haft något bokat varje helg sedan jag kom tillbaka från Sverige så har varit skönt att inte göra så mycket. Började helgen tidigt med lunch för mig själv på ett café i stan. Promenerade dit efter förmiddagens lektion och en tur till biblioteket. Blev en himla god bagel och en kaffe medans jag kikade igenom lite kurslitteratur. Tog en vända genom stan efteråt och blev en tröja och lite underkläder rikare. Lugn fredagskväll eftersom jag hade en körlektion på lördagmorgon. 
 
 
På lördagmorgon väntade en dubbellektion. 2 timmar och en hel del rondell-körning blev det. Allt gick bra, även om jag känner mig sjukt nervös inför varje lektion. Vet inte riktigt varför eftersom instruktören är riktigt bra och det har rullat (hehe) på bra hittills utan några större misstag. Har kört sammanlagt 8,5 timmar nu tror jag, på precis över en vecka. Roligt är det men mycket att tänka på. Ibland känns det som det blir lite kortslutning i huvudet när jag vill göra allt på samma gång och helt perfekt, vilket kanske är lite mycket att förvänta sig efetr en veckas körning? Oh well. Har teorin bokad och betald förresten, säger inte när dock hehe. Säger till när den är klar!
 
Lördageftermiddagen blev det lite plugg och en del läsning och såg ut ungefär så här:
 
 
Mysigaste tofflorna på och en kopp te. Kryst-mysig bild men jag hade det rätt bra, haha. I våran nya säng dessutom. Boken är lite mindre mysig dock, "Usability engineering" och handlar om hur man utvärderar olika digitala system. Hade gärna läst något annat mer spännande men detta var vad som bjöds. Hard life of a student. Hehe.
 
Har precis kommit hem nu efter ännu en dubbellektion. Idag tränade vi på "turn in the road", som jag inte har en aning om vad det kallas på svenska. Trepunktsvändning kanske? Klurigt till en början när det kändes som det var hur mycket som helst att tänka på. Men gick rätt bra till slut. Från och med igår så kör jag även helt själv hehe. Förra veckan så blev jag upphämtad och sen körde instruktören till ett område där jag fick köra runt. Men nu hoppar jag in i bilen när han kommer hit, så kör vi till något av test-områdena där jag antagligen kommer köra upp, och sedan kör jag tillbaka igen genom centrala Manchester. Jepp! 
 
 
Någon som var riktigt knepigt idag dock var "independent driving". Fy! Vi stannade, han gav instruktioner om hur jag skulle köra, och sen var de upp till mig att komma ihåg vägen utan att han hela tiden kommenterade vart vi skulle. Typ "ta nästa höger, följ vägen tills vi kommer till en korsning, ta vänster, vid korsningen efter det, ta höger". Haha! Minne som en guldfisk! Att koncentrera mig på körning och samtidigt komma ihåg vart vi skulle var inte min starkaste sida! Roligt var det dock. Nästa lektion är imornkväll, sedan torsdag, fredag och lördag igen!