Dubbelfirande!

Blev födelsedagsfirande i Stockholm förra helgen, och åkte sen tillbaka till Manchester på måndagen, som ju var min födelsedag (tack för alla fina meddelanden på FB!). M överraskade som vanligt. Jag hade en körlektion inbokad på eftermiddagen, och när jag kom hem igen möttes jag av en nedsläckt lägenhet och en tårta med ljus, en grattis-sjungande pojkvän.plus en flaska bubbel. Mysmåndag! Fick presenter och instruktioner om att vara ombytt och klar klockan 18:30 eftersom vi skulle ut och äta. Blev middag på Chaophraya i stan som har grym thaimat. Delade några små förrätter och varmrätter för att kunna smaka på lite allt möjligt. Sjukt gott! Har varit där några gånger förut fast för lunch och det är alltid lika bra mat. Rekommenderas om någon någonsin har vägarna förbi Manchester.
 
 
Fick i present av M att åka till Skottland och rida förresten, vilket kommer bli grymt! Har velat åka till Skottland länge nu men har inte blivit av. Vi tänkte vänta lite tills vädret är lite mildare så åker nog i mars. Längtar!
 
Pratade betyg med min lärare i fredags förresten. Han hade precis rättat och betygsatt senaste uppgiften som jag lämnade in i början på januari. Fick veta att eftersom jag fått A'n på alla uppgifter jag lämnat in hittills så har jag just nu tillräckligt hög procent för att få en 1st i slutbetyg. Hur bra är jag inte?! Sjukt stolt! Har bara två uppgifter till att lämna in innan vi slutar i maj. Håller jag samma standard så får jag definitivt min 1st i slutbetyg!
 
För att fira betygssamtalet och födelsedagen (lite i efterhand) så fick det bli en ny väska idag som en present till mig själv :) Hade presentkort på House of Fraser som jag fått av M i julklapp, så använde det för att köpa en väska jag spanat på länge. Denna från Jaeger:
 
 
Ännu finare i verkligheten dock! På rea dessutom, har kostat £200, och nu kostade den £125, minus presentkortet på £40. Går runt och luktar på den då och då eftersom jag älskar läderlukten hehe. Förhoppningsvis en väska som håller några år.
 
Har bara en massa positivt att säga just nu känns det som, men har också blivit vald, tillsammans med 4 andra tjejer i klassen, att vara del av en mindre grupp som ska ta fram och utveckla koncept till ett stort grupparbete som vi precis börjat jobba med i skolan. Känns också superkul eftersom det förhoppningsvis betyder att vi har visat att vi är bra på det vi gör. Perfekt att fylla på CV't med, beroende på hur det går, hehe. Liksom high-fivar mig själv lite grann just nu eftersom det mesta rullar på. Speciellt eftersom det är resultatet av hårt arbete som jag kan tacka mig själv för :)
 
Igårkväll var vi på M's kusins 21-års fest. Han hade hyrt en del av en klubb inne i stan där dem bjöd på mat och drinkar. Riktigt trevligt och kul att träffa alla. Drack bara ett par glas vin dock så har varit pigg och glad idag. Skön söndag med brunch inne i stan med M, M's syster + vän, följt av shopping :)