Lördag 23/02/13

Känns som det är dags för ett blogginlägg! 
 
Har precis ätit lite sen lunch (är ju faktiskt lördag!) och har en 2-timmars körlektion mellan 16-18. Har ju bokat uppkörningen nu, men tänker inte skvallra om datumet! Det är fortfarande några veckor kvar hur som helst, men vill gärna få in så mycket körning som möjligt, och som jag har råd med fram tills dess för att lugna nerverna lite. Det mesta går bra när det gäller körlektionerna, och min körlärare tycker definitivt att jag är redo, men saknar fortfarande lite självförtroende i vissa situationer, men det är väl bara att köra på (no pun intended, heh). Speciellt stora rondeller är fortfarande lite läskiga, samt backa runt hörn, även om jag gjorde en perfekt "reverse around corner" på lektionen i tisdags. Tycker dock att vissa hörn verkar lättare än andra, hehe.
 
Blir en lugn helg här iallafall. Har lite plugg att ta tag i. Var på gymmet imorse runt 9. Bästa tiden innan alla andra som också tänker träna på förmiddagen kommer dit runt 11. Har förresten märkt en skillnad på mina joggingturer nu när jag även börjat lägga till styrkeövningar i gymmet. Förra året runt den här tiden sprang jag iallafall 2-3 gånger i veckan, men märkte ingen jätteskillnad förutom på konditionen. Nu känns benen starkare och uthålligare, vilket är roligt. Tror jag har benpress maskinen (favorit!) att tacka för det, och en del utfall som jag börjat göra de senaste veckorna. Insåg inte riktigt att styrka skulle förbättra löpningen, vilket ändå borde vara rätt logiskt. Roligare nu dock när jag har gymkort! Sjukt frustrerande imorse dock, skulle ta en 5km på bandet, och kände mig pigg och stark så höll en rätt bra pace redan från början. Med precis under en kilometer kvar känns det fortfarande bra så ökar på farten lite, för att få resultatet att hela löpbandet lägger av. Haha! Så irriterande! "ERROR 04" bah! Tröck på alla knappar men inget hände, så fick ta sista kilometern på löpbandet bredvid istället. Var så sjukt irriterad dock och hann inte ens kolla på vad tiden stod på innan löpbandet strejkade. Bättre lycka nästa gång!
 
Förresten så har vi precis bokat biljetter till mamma och linus för att komma hit och hälsa på i april! JAAAA! Längtar! Den 18-21 april kommer dem hit, och mellan det, vid påsk, ska jag åka hem till sverige ett par veckor för att skaffa nytt pass som går ut den 6:e maj. 22/3-4-5 april typ. Måste kolla upp och boka flyg!
 
Måste göra mig iordning nu, snart lektion så min bil är här om 20 min :)
 
 
Jeansskjorta! Har inte haft jeansskjorta sedan jag var 12! Gillar den!