Litet livstecken! Uppdatering:

Nu när det händer spännande saker är det ju mycket roligare att skriva ett inlägg!
 
Sist jag uppdaterade var i mars när jag precis hade klarat körkortet. Drygt 8 månader senare har jag ju tagit examen (juli) och sökt en del jobb, vilket var frustrerande. Sökte en hel del jobb, både i England och Stockholm mellan september - oktober, och hörde först ingenting. Ingen som helst feedback och inte en enda intervju så långt ögat kunde nå under 2 månaders tid. Himla svårt att hålla motivationen uppe. Sen så snubblade jag in i en vecka av 3 intervjuer helt plötsligt, varav 2 erbjöd mig jobb och efter den 3:e intervjun var 1 av 3 personer, utav 200 sökanden, som fick komma tillbaka på en andra intervju. Detta var förr-förra och förra veckan. Så himla konstigt hur det funkar.
 
Sedan i Fredags har jag velat fram och tillbaka mellan vilket av de båda jobben jag borde välja. Båda har verkat väldigt intressanta och relevanta till min utbildning, där största skillnaden har varit typen av företag. Både för- och nackdelar med båda. Resultatet av detta är att jag på Torsdag ska börja jobba för The Hut Group, som Trading Marketing Executive. (Iiiiiiiih!) Jepp. Det är jag!
 
Enda nackdelen med detta företag är att det inte är i Manchester, utan i Northwich, ca 4 mil söderut. Med bil tar det ca 35 min, vilket inte är farligt, men tills dess att vi har skaffat bil tar det 2 timmar från dörr till dörr då tåget från stan tar 1 timme, plus 25 minuters promenad från tågstationen. 4 timmars resande per dag och £250 i månaden för tåg och spårvagnsbiljett. Yes, det är rätt, strax över 2500kr(!) i månaden för att åka tåg till jobbet. Helt galet. Klaga aldrig på SL-kostnaden hehe. Blir så förvånad över priser i det här landet. Tokdyrt att åka buss/tåg till jobbet, men ett tandläkarbesök kostar 180kr, en körlektion 200kr/timme och jag har hämtat ut gratis(!) p-piller under 4 års tid. Knepigt. Alltså så kikar vi just nu på bil-alternativ. Undersöker leasing-kostnader och jämför med bil/personlån. 
Men nog om resekostnader. Största fördelen med detta företag är att det verkar perfekt för att utvecklas, och att jag kan använda mina språkkunskaper i Svenska och Engelska. Just nu expanderar dem till den Skandinaviska marknaden, vilket är något jag kommer att jobba med. Till att börja med kommer jag att arbeta mycket med myprotein.com, vilket känns helt perfekt eftersom jag är intresserad utav just träning och kost. Ska bli så himla kul!
 
2013 är året då jag tog körkort, examen och kick-startar min karriär verkar det som. Åh, lycka!